SuperiorMuscle.com - Bodybuilding Forums
Register Members Search Today's Posts Mark Forums Read

Go Back   SuperiorMuscle.com - Bodybuilding Forums > Superior Fitness Section > Training
Reload this Page Personal best on incline last night

Training Training Styles & Techniques Discussion


Like Tree3Likes
  • 1 Post By ROCKETW19
  • 1 Post By MattG
  • 1 Post By A

Reply
 
LinkBack Thread Tools
Old 10-29-13, 08:24 AM
Personal best on incline last night
  #1
 
speedracer59's Avatar
 
Superior Pro
Join Date: Jul 2003
Location: Down south
Age: 43
Likes: 12
I never really "max out". I started my chest workout with incline bench. Here is how it went;
3 warm up sets
Set1- 265 x 5 (pause on the chest on all sets)
Set2-275x5
Set3- 295x3
Set4-245x11

Im finally moving the needle again,whoohoo
__________________
As you believe, so shall it be.
is Offline   Reply With Quote
Old 10-29-13, 08:30 PM
  #2
 
Superior Pro
Join Date: Mar 2004
Likes: 60
Progress always feels great. Keep up the hard work!
is Offline   Reply With Quote
Old 10-29-13, 08:33 PM
  #3
 
Scrumhalf's Avatar
 
Moderator
Join Date: May 2004
Location: Beyond the Event Horizon
Likes: 2174
Those are some serious numbers. I think I did 175 once a long time ago lol..
Great job!
is Online   Reply With Quote
Old 10-30-13, 01:38 AM
  #4
 
Mr I's Avatar
 
VEGETARIAN
Join Date: Nov 2004
Location: Self Righteous Brit
Likes: 1750
I don't know how anyone pyramids!
Thatz powerful numbers sir and I'm your your progress will continur.

One you hit 300 for ten regularly your in a very rare class indeed!

Then there are the freaks like bigscott on here

All I would say though is its fine to focus strength for a while but make sure your using the muscles your intending to train if your bodybuilding
__________________
Most successful founding member
is Online   Reply With Quote
Old 10-31-13, 02:23 AM
  #5
 
Founding Member
Join Date: Dec 2003
Likes: 781
Quote:
Originally Posted by Mr incredible View Post

All I would say though is its fine to focus strength for a while but make sure your using the muscles your intending to train if your bodybuilding
:thankyou:

if he used straight bar then there is alot of shoulders going on gotta use dumbells and know how to use them much more chest used
simple test
put your hand out like you have the bar in them push like you would lifting the weight keeping your hand where they would be on bar now flex when extended not to impressive huh
now try same thing but moveing your hands like you would with a Dbell start in reg hand position then oush up while moving in to a point at top. now at top flex ooops that alot more impressive right
Mr I likes this.
is Offline   Reply With Quote
Old 11-02-13, 10:29 AM
  #6
 
Mr I's Avatar
 
VEGETARIAN
Join Date: Nov 2004
Location: Self Righteous Brit
Likes: 1750
Only defence to barbell over dumbell for bodybuilding in my eyes is that as you get pretty strong, the set up for dumbells becomes harder and as they get heavier they get wider.
I screwed up my timing getting dumbells up today and by the time I got set I'd expended alot of energy.
In contrast with a barbell you just grab and go.
is Online   Reply With Quote
Old 11-02-13, 03:27 PM
  #7
 
MattG's Avatar
 
Superior Pro
Join Date: Jul 2013
Likes: 490
Yeah I'd imagine, especially for strong ass dudes like you. I was just using the 85lb dumbells for presses the other day, and even that was a bit of a pain in the ass.lol I can only imagine having 8-10 10's hanging off both sides of a dumbell, awkward probably
is Offline   Reply With Quote
Old 11-02-13, 05:13 PM
  #8
 
Mr I's Avatar
 
VEGETARIAN
Join Date: Nov 2004
Location: Self Righteous Brit
Likes: 1750
https://www.youtube.com/watch?v=cosN...=MattG;677471]
Word
Today I was "that guy" lol coming back training after my foot operation, weaker than I thought and after heavy dead lift session yesterday. Couldn't get thr 165s sat on my knee and was fucked by the time I got help. Pittyful display anf yeah I know I look like shit
is Online   Reply With Quote
Old 11-02-13, 06:40 PM
  #9
 
MattG's Avatar
 
Superior Pro
Join Date: Jul 2013
Likes: 490
Yeah getting them off my knees and into posistion is rough, that's main reason I hafta stop at that weight. I lift by myself most of the time, no partner to help in situations like that usually...not sayin I could do a lot more, but a little anyhow
Mr I likes this.
is Offline   Reply With Quote
Old 11-02-13, 09:45 PM
  #10
 
Founding Member
Join Date: Dec 2003
Likes: 781
Quote:
Originally Posted by Mr incredible View Post
https://www.youtube.com/watch?v=cosN...=MattG;677471]
Word
Today I was "that guy" lol coming back training after my foot operation, weaker than I thought and after heavy dead lift session yesterday. Couldn't get thr 165s sat on my knee and was fucked by the time I got help. Pittyful display anf yeah I know I look like shit
lol Mr I you are a strong fucker

you held the 165 up in 1 arm only for a few seconds waiting on the other lol that would of flipped me off the bench.
is Offline   Reply With Quote
Old 11-02-13, 09:51 PM
  #11
 
A$AP's Avatar
 
Superior Amateur
Join Date: Sep 2013
Location: Tejas
Likes: 178
Quote:
Originally Posted by Mr incredible View Post
https://www.youtube.com/watch?v=cosN...=MattG;677471]
Word
Today I was "that guy" lol coming back training after my foot operation, weaker than I thought and after heavy dead lift session yesterday. Couldn't get thr 165s sat on my knee and was fucked by the time I got help. Pittyful display anf yeah I know I look like shit
This is impressive!
Mr I likes this.
is Online   Reply With Quote
Old 11-03-13, 01:39 AM
  #12
 
Mr I's Avatar
 
VEGETARIAN
Join Date: Nov 2004
Location: Self Righteous Brit
Likes: 1750
Quote:
Originally Posted by A$AP View Post
This is impressive!
Thanks but when you go to trouble of setting up with that weight you wanna get like 8 reps plus, that was over a little too quick lol
Too much too soon after my operation
Fuck knows what 200s feel like, I believe bigscott off here has pressed them, whole nother level...
is Online   Reply With Quote
Old 11-04-13, 08:08 AM
  #13
 
Chadd77's Avatar
 
Founding Member
Join Date: Jul 2003
Location: USA
Likes: 2103
^ speaking of bigscott. Where is that guy? Is he a full blown Hells Angel member now? Anyone talk to him outside of SM?
is Online   Reply With Quote
Old 11-04-13, 04:35 PM
  #14
 
Mr I's Avatar
 
VEGETARIAN
Join Date: Nov 2004
Location: Self Righteous Brit
Likes: 1750
Bouncer was right up his ass at one point, if you even spoke to scott bouncer would get jelous ask him
is Online   Reply With Quote

SEO by vBSEO 3.6.0