Ok guys and gals I've got an issue or two that I need some help with. I am running the Cooper River 10K www.bridgerun.com again this year (2nd time) and am getting ready to start training for it. This year I want to improve my time a great deal (1 Hour 4 Minutes last year), so I've got a training schedule. Keep in mind, I AM NOT A RUNNER!!!
It goes a little something like this...
Starts on Feb 9th and goes for eight weeks...
Week 1 - 2 miles 4 times
Week 2 - 3 miles 4 times
Week 3 - 3.5 miles 2 times
Week 3 - 4 miles 2 times
Week 4 - 4.5 miles 2 times
Week 5 - 3 miles (Interval) 2 times
Week 5 - 4 miles (Interval) 2 times
Week 7 - 5 miles 2 times
Week 7 - 5.5 miles 2 times
Week 8 - 6 miles 1 time
Week 8 - 3 miles 3 time
Race is on April 2nd
My problem is, I don't have any time for seperate "Weight Training" Days. What do you guys suggest, because I really want to keep some of my size I have gained. Keep in mind, I'm natural and am guarnteed to loose some muscle mass.
I was considering hitting the weights before my run and doing something like 3 sets of compound movements for each body part.
Example...Back and Bi day
3 sets of Deadlifts
3 sets of BB Curls
Run
Give me some suggestions, PLEASE!!!
It goes a little something like this...
Starts on Feb 9th and goes for eight weeks...
Week 1 - 2 miles 4 times
Week 2 - 3 miles 4 times
Week 3 - 3.5 miles 2 times
Week 3 - 4 miles 2 times
Week 4 - 4.5 miles 2 times
Week 5 - 3 miles (Interval) 2 times
Week 5 - 4 miles (Interval) 2 times
Week 7 - 5 miles 2 times
Week 7 - 5.5 miles 2 times
Week 8 - 6 miles 1 time
Week 8 - 3 miles 3 time
Race is on April 2nd
My problem is, I don't have any time for seperate "Weight Training" Days. What do you guys suggest, because I really want to keep some of my size I have gained. Keep in mind, I'm natural and am guarnteed to loose some muscle mass.
I was considering hitting the weights before my run and doing something like 3 sets of compound movements for each body part.
Example...Back and Bi day
3 sets of Deadlifts
3 sets of BB Curls
Run
Give me some suggestions, PLEASE!!!

Comment